Maryan Ainsworth: From connoisseurship to technical art history. The evolution of the interdisciplinary study of art (Getty Newsletter, Spring 2005). http://www.getty.edu/conservation/publications_resources/newsletters/20_1/feature.html
Thomas Becker: Radiografie von Kunst und Kulturgut, in: ZfP-Zeitung, 128 (2012), S. 50-52.
André Billamboz und Willy Tegel: Kalender im Holz. Jahresringe – Zeugen der Zeiten. Arbietsweisen der Dendrochronologie, Stuttgart 2002.
Rachel Billinge, Lorne Campbell, Jill Dunkerton (et al.): Methods and materials of Northern European painting in the National Gallery, 1400-1550, in: National Gallery Technical Bulletin, 18 (1997), S. 6-55.
Andrew Ellicott Douglass: The secret of the Southwest solved by talkative tree rings, in: National Geographic, 46 (1929), S. 737-770.
Katrin Dyballa und Stephan Kemperdick: A look back – Johannes Taubert and the investigation of the Miraflores Altarpiece, in: Journal of Historians of Netherlandish Art, 11 (2019), S. 1-15. https://jhna.org/articles/a-look-back-johannes-taubert-and-the-investigation-of-the-miraflores-altarpiece/
Max J. Friedländer: Von Kunst und Kennerschaft, Leipzig 1992 (zuerst erschienen 1947).
Peter Klein: Dendrochronologische Untersuchungen an Gemäldetafeln der Gruppen Meister von Flémalle und Rogier van der Weyden, in: AK „Der Meister von Flémalle und Rogier van der Weyden” (Frankfurt, Städel Museum, und Berlin, Gemäldegalerie 2008/2009), Ostfildern 2008, S. 161-167.
Janet Lang und Andrew Middleton: Radiography of cultural material, Oxford 2005.
Claudia Laurenze-Landsberg und Katja Kleinert: Den alten Meistern über die Schulter geschaut (Broschüre ohne ISBN), Berlin 2008.
Stanley Taft und James W. Mayer: The science of paintings, New York 2000.
Johannes Taubert: Zur kunstwissenschaftlichen Auswertung naturwissenschaftlicher Gemäldeuntersuchungen, München 2003 (Diss. Marburg 1956).
Anna Tummers: The eye of the connoisseur. Authenticating paintings by Rembrandt and his contemporaries, Amsterdam 2011.
Noa Turel: Genius disrobed. The Early Netherlandish underdrawing craze and the end of a connoisseurship era, in: Journal of Art Historiography, 16 (2017), S. 1-16.
Samuel Vitali: Auf der Suche nach dem Original. Die Kunstgeschichte und die Faszination des Blicks unter die Oberfläche. https://archiv.ub.uni-heidelberg.de/artdok/4702/1/Vitali_Auf_der_Suche_nach_dem_Original_2013.pdf |