Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Language Acquisition - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 199056 Kurztext
Semester SS 2022 SWS 2
Teilnehmer 1. Platzvergabe 20 Max. Teilnehmer 2. Platzvergabe 24
Rhythmus keine Übernahme Studienjahr
Credits für IB und SPZ
E-Learning
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfrist Zur Zeit keine Belegung möglich
Abmeldefristen
Nach Zulassung ist eine Abmeldung nur durch die Dozierenden möglich.

Nach Zulassung ist eine Abmeldung auch durch die Teilnehmenden möglich.

Nach Zulassung ist eine Abmeldung nur durch die Dozierenden möglich.
Termine Gruppe: 0-Gruppe iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson (Zuständigkeit) Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer 2. Platzvergabe
Einzeltermine ausblenden Fr. 10:00 bis 12:00 w. 15.04.2022 bis
15.07.2022
Carl-Zeiß-Straße 3 - SR 221 Schmidtke-Bode, Karsten, Akademischer Rat Dr. phil. ( verantwortlich ) findet statt  
Einzeltermine:
  • 22.04.2022
  • 29.04.2022
  • 06.05.2022
  • 13.05.2022
  • 20.05.2022
  • 27.05.2022
  • 03.06.2022
  • 10.06.2022
  • 17.06.2022
  • 24.06.2022
  • 01.07.2022
  • 08.07.2022
  • 15.07.2022
Gruppe 0-Gruppe:



Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Schmidtke-Bode, Karsten, Akademischer Rat, Dr. phil. verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Institut für Anglistik Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

This semester, the focus of the module will be on second language acquisition, particularly contexts of instructed language learning. The seminar thus aims to build a bridge between linguistic insights into processes of language learning and the typical classroom situations that future teachers will find themselves in. Be aware, however, that this will not be a didactics class, but a seminar that is primarily concerned with linguistic aspects of language instruction. For example, we will be investigating what the linguistic knowledge of a native speaker “looks like”, how instructed learning can build up these or other forms of knowledge, where “foreign accents” and similar types of native-language influence actually come from, whether an early start of language instruction is a good predictor of success in the foreign language, etc. We will be reading some key conceptual texts as well as several empirical studies on these issues. The course will thus enable students to read original research literature on language acquisition and to present and discuss such research in their own written work.

Bemerkung

The module ends with a term paper (deadline: September 30, 2022).

The course requires the successful completion of the introductory module in linguistics. Having taken Phonetics (or taking it in parallel) will be an asset to understanding the acquisition of phonetics/phonology in this class.

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2022 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

Impressum | Datenschutzerklärung