Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Language Acquisition - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 173356 Kurztext
Semester SS 2020 SWS 2
Teilnehmer 1. Platzvergabe 20 Max. Teilnehmer 2. Platzvergabe 25
Rhythmus keine Übernahme Studienjahr
Credits für IB und SPZ
E-Learning
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfrist Zur Zeit keine Belegung möglich
Abmeldefristen
Nach Zulassung ist eine Abmeldung nur durch den Dozenten möglich.

Nach Zulassung ist eine Abmeldung auch durch den Teilnehmer möglich.

Nach Zulassung ist eine Abmeldung nur durch den Dozenten möglich.
Termine Gruppe: 0-Gruppe iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson (Zuständigkeit) Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer 2. Platzvergabe
Einzeltermine ausblenden Mi. 12:00 bis 14:00 w. 15.04.2020 bis
15.07.2020
Carl-Zeiß-Straße 3 - SR 221 Schmidtke-Bode, Karsten, Akademischer Rat Dr. phil. ( verantwortlich ) findet statt  
Einzeltermine:
  • 15.04.2020
  • 22.04.2020
  • 29.04.2020
  • 06.05.2020
  • 13.05.2020
  • 20.05.2020
  • 27.05.2020
  • 03.06.2020
  • 10.06.2020
  • 17.06.2020
  • 24.06.2020
  • 01.07.2020
  • 08.07.2020
  • 15.07.2020
Gruppe 0-Gruppe:



Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Schmidtke-Bode, Karsten, Akademischer Rat, Dr. phil. verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Institut für Anglistik Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

This seminar explores key linguistic phenomena in (primarily first) language acquisition. We will introduce the scientific questions on language acquisition that linguists have been trying to address, the different kinds of data that they typically turn to and the conclusions they have drawn from them regarding the nature of language learning. Our perspective will be broad enough to take both monolingual and bilingual children into account, so that we can also tackle issues such as language differentiation in bilingual newborns and infants, patterns of cross-linguistic influence (‘transfer’), the role of the age of onset of bilingualism and the influence of environmental and affective variables on bilingual development. Throughout the course, our focus will be on the acquisition of phonological and grammatical structures. Methodologically, we will look into an array of different techniques for studying child language, from observational methods such as corpus-based analyses to experimental and behavioural data and their statistical evaluation. The course will thus enable students to read the research literature on first language acquisition and to present and discuss such research in their own written work.

Bemerkung

Before you enrol in this class, you should be sure that you do not only show a “general interest” in language acquisition or bilingualism (for whatever reason), but that you are willing and eager to explore the topic from a scientific point of view, including an engagement with theories, data and statistics. Language acquisition is a fascinating field of inquiry but also a rather challenging one, so the course won’t be a walk in the park!

Voraussetzungen

The course requires the successful completion of the introductory module in linguistics, and it is recommended that students have completed the module ‘Phonetics’ (or attend it simultaneously).

Leistungsnachweis

Students taking this class will be asked to present a research article in one of the classes (= a poster presentation in a small group), and they will have to submit a structured term paper (= a set of research assignments, deadline: September 15, 2020).

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2020 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

Impressum | Datenschutzerklärung