Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

New Findings and Theoretical Developments of Intelligence - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Blockveranstaltung Langtext
Veranstaltungsnummer 154175 Kurztext
Semester WS 2019 SWS 2
Teilnehmer 1. Platzvergabe 0 (manuelle Platzvergabe) Max. Teilnehmer 2. Platzvergabe 30
Rhythmus Jedes 2. Semester Studienjahr
Credits für IB und SPZ
E-Learning
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfrist Zur Zeit keine Belegung möglich
Abmeldefristen
Nach Zulassung ist eine Abmeldung nur durch den Dozenten möglich.

Nach Zulassung ist eine Abmeldung auch durch den Teilnehmer möglich.

Nach Zulassung ist eine Abmeldung nur durch den Dozenten möglich.
Termine Gruppe: 0-Gruppe iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson (Zuständigkeit) Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer 2. Platzvergabe
Einzeltermine anzeigen Fr. 10:00 bis 18:00 Einzel-V. 18.10.2019 bis
18.10.2019
Carl-Zeiß-Straße 3 - SR 223   findet statt   30
Einzeltermine ausblenden Fr. 10:00 bis 18:00 Einzel-V. 08.11.2019 bis
08.11.2019
Carl-Zeiß-Straße 3 - SR 224   findet statt   30
Einzeltermine:
  • 08.11.2019
Einzeltermine anzeigen Fr. 10:00 bis 18:00 Einzel-V. 15.11.2019 bis
15.11.2019
Carl-Zeiß-Straße 3 - SR 224   findet statt   30
Einzeltermine anzeigen Sa. 10:00 bis 18:00 Einzel-V. 09.11.2019 bis
09.11.2019
Carl-Zeiß-Straße 3 - SR 223   findet statt   30
Gruppe 0-Gruppe:



Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Weichold, Karina, apl. Prof., Dr. habil. organisatorisch
Ahmadi, Emadaldin , Dr. verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Prüfungsversion
Bachelor B.A. (KF/EF) Psychologie - 2007
Zuordnung zu Einrichtungen
Arb.ber. Jugendforschung
Institut für Psychologie
Inhalt
Kommentar

Instructor: Aleksandra Swiderska, PhD, Department of Psychology, Warsaw University, Poland

 

Seminar description:

How do people make sense of themselves? And how do they make sense of others? These are the main questions that social cognition seeks answers to. In broad terms, social cognition is an approach to the study of social phenomena by the exploration of their cognitive foundations. It focuses on mental processes involved in perception, encoding and memory, and evaluation of social stimuli; the influences of both internal and external factors on mental processes; and finally, on the behavioral manifestations of these processes in the surrounding world. Throughout the seminar, we will adopt the social cognitive perspective to investigate a range of topics, for example knowledge of the self, person perception, including the perception of faces and minds behind them, attitudes and attitude change, judgment and decision making, the role of language, neural basis of social cognition, the role of consciousness, stereotyping and prejudice, and cultural differences.

 

Requirements:

-          Attendance is mandatory. No more than two unexcused absences are allowed (that is, you can miss a maximum of two sessions of 1,5 hours).

-          Active participation in class activities is mandatory.

-          The main seminar assignment is to prepare and present a research plan on a chosen topic (related to social cognition). We will work on the projects together in class. More details will follow during the first meeting.

 

If you have any questions, please contact me at aleksandra.swiderska@psych.uw.edu.pl

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2019 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

Impressum | Datenschutzerklärung