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Methods - Evaluation of Communication Interventions (PK-MV-EM) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 226240 Kurztext
Semester SS 2024 SWS
Teilnehmer 1. Platzvergabe 0 (manuelle Platzvergabe) Max. Teilnehmer 2. Platzvergabe 12
Rhythmus keine Übernahme Studienjahr
Credits für IB und SPZ
E-Learning
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfrist Standardbelegung Wintersemester ab Mitte August/ Sommersemester ab Mitte Februar
Abmeldefristen A1-Belegung ohne Abmeldung    19.02.2024 09:00:00 - 26.03.2024 08:29:59   
A2-Belegung mit Abmeldung 2 Wochen    26.03.2024 08:30:00 - 16.04.2024 23:59:59   
A3-Belegung ohne Abmeldung    17.04.2024 00:00:01 - 19.08.2024 07:59:59    aktuell
Termine Gruppe: 0-Gruppe iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson (Zuständigkeit) Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer 2. Platzvergabe
Einzeltermine anzeigen Di. 14:00 bis 16:00 w. 02.04.2024 bis
02.07.2024
Ernst-Abbe-Platz 8 - SR 214 MMZ Lock, Irina, Universitätsprofessor Dr. ( verantwortlich )
Junold, Carolin ( organisatorisch )
findet statt  
Gruppe 0-Gruppe:



Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Lock, Irina, Universitätsprofessor, Dr. verantwortlich
Module / Prüfungen
Modul Prüfungsnummer Titel VE.Nr. Veranstaltungseinheit
PK-MV-EM Methoden - Evaluation von Kommunikationsmaßnahmen
P-Nr. : 360621 Methoden - Evaluation von Kommunikationsmaßnahmen: Klausur oder Projektbericht
360623 Methoden - Evaluation von Kommunikationsmaßnahmen: Seminar
Zuordnung zu Einrichtungen
Institut für Kommunikationswissenschaft
Inhalt
Kommentar

Every day on social or traditional media, we encounter news about the newest research findings, be it election polls, the most loved destinations on Instagram, or the potentials of artificial intelligence for corporate communication. To understand what these findings mean and to put them into perspective, it is critical to assess them in light of what makes good communication research. This course will enable students to assess the quality of communication research and to critically reflect on both academic and professional research practice. Students will learn how to review academic research in a kind and constructive manner and how to translate academic research findings into recommendations for practitioners. With their in-depth knowledge on research quality in communication science, students will delve into the world of professional research, e.g., market research for brands, opinion polling, and assess its quality. The course will look into diverse forms of professional research such as white papers, reports, or how-to-guides and critically reflect how these publications use research findings to formulate recommendations. In addition, we will discuss the pitfalls of how professional and academic research results are (mis-)reported in social and news media and how findings are (mis-)used within organisations for decision-making.

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Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:
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