Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

ONLINE: Teaching English with Films - Multiliteracies in the EFL Classroom - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 186229 Kurztext
Semester SS 2021 SWS 2
Teilnehmer 1. Platzvergabe 35 Max. Teilnehmer 2. Platzvergabe 45
Rhythmus keine Übernahme Studienjahr
Credits für IB und SPZ
E-Learning
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfrist Zur Zeit keine Belegung möglich
Abmeldefristen
Nach Zulassung ist eine Abmeldung nur durch den Dozenten möglich.

Nach Zulassung ist eine Abmeldung auch durch den Teilnehmer möglich.

Nach Zulassung ist eine Abmeldung nur durch den Dozenten möglich.
Termine Gruppe: 0-Gruppe iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson (Zuständigkeit) Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer 2. Platzvergabe
Einzeltermine anzeigen Do. 12:00 bis 14:00 w. 15.04.2021 bis
15.07.2021
  Braselmann, Silke Dr. phil. ( verantwortlich ) findet statt  
Gruppe 0-Gruppe:



Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Braselmann, Silke , Dr. phil. verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Institut für Anglistik Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Teaching English with films appears to be a rather obvious choice – by now, screening film adaptations of novels or using documentary films to convey knowledge about other countries has become an established practice in the EFL classroom. And with good reason: films are an accessible and multi-faceted way to introduce a great variety of topics, and they foster various relevant competences and hone important skills.

This course will focus on teaching English with films from a multiliteracies perspective. Films are cultural artefacts in their own right - and learning how to understand them is highly relevant in an increasingly audio-visual world. The seminar will therefore be concerned with the different aspects of film literacy: it will cover the basics of film analysis for teachers and for the classroom, touch upon the most relevant aspects of film history and film production, and discuss different activities for engaging with films by applying a competency based and critical approach.

Participants are required to work on several individual and group assignments, prepare presentations, and attend regular digital sessions on Zoom. Beside reading secondary literature each week, participants are further required to watch several feature length films (t.b.a., depending on accessibility) in preparation for the online sessions and the assignments.

Literatur

Recommended reading (for preparation):


Thaler, Engelbert. Teaching with Film. Paderborn: Schöningh, 2014. 

Lütge, Christiane. Mit Filmen Englisch unterrichten. Berlin: Cornelsen, 2012.

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2021 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

Impressum | Datenschutzerklärung